søndag 1. juni 2014

Papirkjærlighet: Pop-up box card

En flott danser konfirmeres i dag. Hun har en spesiell plass i hjertet mitt og siden jeg ikke skal dele dagen med henne hadde jeg lyst til å lage noe ekstra til henne. Valget mitt falt på ett  pop-up box card. Når kortet er åpnet opp av mottakeren ser det slik ut:






Kortet får en fin 3D effekt ved at man fester ting lagvis:





Baksiden har jeg pyntet med ett  av favoritt diktene mine som passer fint til en konfirmant:

 
 



Siden jeg skulle gi en pengegave valgte jeg å lage ett ekstra dobbeltpanel som jeg limte bakpå den ferdig esken. Slik ble både pengene og hilsen skjult frem til at konfirmanten åpner gaven. Jeg skrev på hilsen med hvit penn.


 
 
Foldet sammen ser gaven slik:
 
 
 

 

Jeg håper at konfirmanten likte gaven og at hun får en dag hun kan bevare i hjertet sitt. 

Har du lyst til å lage tilsvarende kort finner du en fin beskrivelse her.  Det er ikke vanskelig å lage, men litt tidkrevende. Og er du en slappfisk som meg, er det ett perfekt kort å lage i etapper. 

I dag er det plutselig juni, håper det blir en god måned for oss alle: lag en fin en!

9 kommentarer:

  1. Åh, hvor er det flot. Jeg håber også, at konfirmanden forstår at hun er speciel for dig. Ha en strålende fin søndag!

    SvarSlett
  2. Å, det var suuuperlekkert! Dette er jeg helt sikker på at den heldige konfirmanten blir veldig glad for, og at det er lagt mye omtanke i dette er det ingen tvil om :-)

    Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg! Alt står bra til, jeg har bare ikke så mye tid til å prioritere papirhobby akkurat nå. Kreativiteten og skaperlysten er heller ikke helt til stede for tiden, og jeg har også DT-pause. Hobby skal jo skape energi og være gøy, så da synes jeg det er bedre å ta en pause. Jeg kommer helt sikkert sterkere tilbake etter hvert :-)

    Jeg håper at det står bra til med deg også, og at sol og varme dager ikke tapper deg for for mye energi.

    Klem fra den andre siden av solbyen :-)

    SvarSlett
  3. Du är fantastisk! Vilket kort!

    Det är när man får såna där vackra saker som man känner sig utvald.
    Ungefär som när du skickade nyckelringen och kortet till mig=))
    Det där med personlighet och en tanke bakom, det slår allt!

    SvarSlett
  4. Men wow! Vilket kort!
    Vad du kan! :)
    Stora kramar
    // Jennica

    SvarSlett
  5. Så kjempefint! :D Dette tipper jeg hun ble veldig glad for <3

    SvarSlett
  6. Know what gives rabbits security and what makes them nervous.

    The national Rex Rabbit Club’s motto is “King of Rabbits”.

    Be aware, however, that due to the foreclosure crisis, many pet shelters are overwhelmed, and the chances that your pet(s)
    will have to be euthanized are significant.

    Also visit my weblog; best vacuum for pet hair

    SvarSlett
  7. Hey there! I realize this is kind of off-topic but I needed to
    ask. Does running a well-established blog like yours take a large amount of work?

    I am completely new to blogging but I do write in my journal everyday.
    I'd like to start a blog so I will be able to share my personal experience and views online.
    Please let me know if you have any ideas or tips for new aspiring blog owners.
    Appreciate it!

    My page; clicca qui per indagare

    SvarSlett
  8. Good day! I simply wish to give youu a big thumbs up for your excellent
    info you have here on thhis post. I will be coming back to your blog forr more
    soon.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥