onsdag 21. mai 2014

Nyte vs Nytte

Jeg har en god nabo som erger seg litt over meg, og min far har forsøkt å belære meg, men jeg tar det ikke til meg. Noen ganger så syns jeg det er helt greit å bare være sta og ikke høre på de som vet bedre enn meg. Ikke det at jeg ikke tar til meg lærdom, jeg vet at gressløken endrer smak når den blomstrer og at man skal unngå det. Men jeg velger å nyte skjønnheten fremfor  å gjøre nytte av smaken.
 
 
 
 
 
 
 

Akkurat nå vet jeg ikke om noe vakrere og det er ett deilig friminutt å titte på de gjennom kjøkkenvinduet og bare nyte fargen og formen og at den stadig blir vakrere - selvom det ikke var helt slik det var tenkt. 

4 kommentarer:

  1. Smukke billeder af smukke blomster - jeg forstår dig godt!

    SvarSlett
  2. Jag förstår dig!
    Och ibland så föredrar jag det vackra före det som är det "rätta",
    Och det där är vackert. Man ska njuta också=))

    Visst är människosinnet förunderligt.
    Hur man bara faller handlöst för en del saker och människor.
    Jag blir lätt kär i miljöer där människor får vara sig själva.
    Då vill jag stanna kvar för alltid=))

    Mjuk dag till dig!

    SvarSlett
  3. Jag tittade på klippet och rös över hela kroppen!
    Hur kan ett barn sjunga den låten med en sån styrka??!
    Fantastiskt bra!

    Hoppas att du har det bra på alla sätt.

    SvarSlett
  4. Mmmm.. så vackra gräslöksblomster!! Går det att ha i sallad?? Eller smakar de för illa?? Eller finns de andra skäl till varför de ej är att föredra i maten?? Jag har faktiskt aldrig tänkt på hur fina de egentligen är, gräslöksblomstren, förrän nu! Och sanningen och säga har jag nog gladeligen hunnit konsumera mina gräslöksstrån innan blomning, vad jag vet. I alla fall har jag inte sett plantan som till för annat än krydda.

    Tackar för inblicken! Du är för rolig du! :) Kanske blir det till att ha en planta bara till betraktelser på min balkong i år??

    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥